poniedziałek, 19 maja 2014

Prosta bluzka

Bluzkę miało się szyć prosto, szybko i przyjemnie. Takie przynajmniej było moje założenie. I o ile sam model faktycznie nie był wymagający, o tyle z szyciem materiału miałam spory problem. Bluzka prosta - dwa zszyte ze sobą kawałki materiału - model 6B z Burdy Szycie krok po kroku 2/2011, tylko zostawiłam krótki rękawek. Bluzka ma luźny fason, jest bardzo wygodna. Materiał to dzianina punto, która już spory czas zalegała w moich tkaninowych zapasach. Bluzkę zszyłam overlockiem, a wykończenie planowałam na maszynie, z wykorzystaniem podwójnej igły. No i na planach się skończyło...Niestety moja maszyna nie bardzo chciała z punto pracować. Próbowałam, kombinowałam, zmieniałam ustawienia, naprężenie, nici...i nic. W końcu poddałam się, a bluzkę rzuciłam w kąt. I wtedy z pomocą przyszedł mi świetny tutorial Wioletty z Bezdomnej Szafy. Podpatrzyłam co i jak, i bluzkę wykończyłam pliskami, które również przyszyłam overlockiem. Muszę przyznać, że efekt końcowy bardzo mi się podoba...może to i dobrze, że się ta moja maszyna zbuntowała ;)





Bluzkę uszyłam z uwolnionych tkanin, w ramach akcji Uwolnij tkaniny ze swojej szafy, do której ostatnio dołączyłam. Mam nadzieję, że akcja ta będzie dodatkową mobilizacją do ruszenia moich tkaninowych zapasów:)



7 komentarzy:

  1. Bardzo ładna bluzka:) Świetnie komponuje się z naszyjnikiem. Myślę, że dobrze się stało, że maszyna współpracować nie chciała:)
    Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo:) Też myślę, że przy tak prostej bluzce idealnie sprawdzą się większe naszyjniki:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Piekna bluzka i piekna Ty :-*

    OdpowiedzUsuń
  3. Już widzę, czemu moje punto szyło się super, a Ty miałaś problemy - Twoje jest cienkie i wiotkie, moje grube i zbite.
    A to taka bluzka "do wszystkiego", co to przynajmniej jedną trzeba w szafie mieć. Zwróciłam uwagę na wykończenie dołu i rękawków - drobiazg a dodaje fajnego efektu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Znając moje szczęście, to pewnie i z Twoim typem punto moja maszyna nie chciałaby współpracować. Ale nie dam się jej;) Zamówiłam igłę podwójną do dzianin - zobaczymy, może to coś pomoże:) Napewno dzianin nie odpuszczę;)

      Usuń
  4. Tak jak Sonata wyżej zauważyła… wykończenie rękawków i dołu zrobiło swoje. Szczególnie rękawki przypadły mi do gustu z tą cieniutką pliską :)
    Cieszę się, że pomogłam i Ty możesz cieszyć się bluzką :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze:)